Skip to content

BIO&CONTACT

Italiano
Mi laureo in Scienze Politiche nel 2004 e comincio a chiedermi se la macchina fotografica può diventare più di una passione.
Lavoro tre anni come assistente di un fotografo di moda e campagne pubblicitarie occupandomi anche di postproduzione delle immagini.
Dal 2007 mi dedico a tempo pieno al fotogiornalismo seguendo l’attualità italiana collaborando come free-lance per l’agenzia LaPresse di Torino.
Approfondisco nel frattempo tematiche legate al travestitismo e all’identità di genere e più in senso più ampio il mio interesse si concentra spesso sulle periferie e sulla marginalità.
Le mie foto vengono pubblicate su alcuni quotidiani e testate nazionali – Corriere della sera, La Repubblica, La Stampa, Sette, Vanity fair, Espresso, Panorama, Diario, Grazia.
Nel 2016 fondo con tre amici e colleghi Monkey Business Creative Studio, un collettivo che sviluppa progetti multimediali.
Oggi la fotografia è una passione e una professione

Per maggiori info e contatti info@alessandroummarino.com

English
I graduated in Political Sciences in 2004 in Milan and I wondered if photography could become more than great hobby.
I didn’t know where to begin.
I worked for three years as an assistant to a fashion photographer and in advertising campaigns, dealing with image postproduction as well.
I became a full time photojournalist in 2007, focusing on current Italian issues and working freelance for the LaPresse agency in Turin.
I learnt more about subjects related to transvestism and gender identity. During the last years my work often focused on marginalized people and suburbs.
My photographs are published on some daily newspapers and magazines such as Corriere della sera, La Repubblica, La Stampa, Sette, Vanity Fair, Espresso, Panorama, Diario, Grazia.
In 2016 with three friends I founded Monkey Business Creative Studio, a multimedia creative collective.
I based in Milan today and I deal especially with portraits, reportage and postproduction for many different clients.
Today photography is my love and my job.

Info and contact info@alessandroummarino.com